torsdag 4 juni 2009

intressant.. kaaanske

sitter och tänker på massa låtar nu, om man verkligen har en favoritlåt.
Jag menar, det är ju så jävla omöjligt att bara välja ut en låt, av dom säkert tusentals låtar som man faktiskt tycker om.
Om jag skulle vara tvungen att säga en så är det nog faktiskt Times Like These med Foo Fighters. Det är en sån låt som jag har älskat obegränsat hela mitt liv. Jag älskar verkligen den! Vilken otrolig låtskrivare han är, Dave Grohl, vilken person, jag vill vara honom. Dave Grohl sa en gång, "Jag
känner mig inte som en rockstjärna, jag går upp varje morgon och bajsar som alla andra." Just det faktum att han säger något sånt säger ju vilken jävla rocklegend han är. haha

I am a one way motorway 
I'm a road that drives away
and follows you back home
I am a streetlight shining
I’m a white light blinding bright
Burning off and on

It’s times like these you learn to live again
It’s times like these you give and give again
It’s times like these you learn to love again
It’s times like these time and time again

I am a new day rising
I’m a brand new sky
To hang the stars upon tonight
but I
I am a little divided
Do I stay or run away
And leave it all behind?

It’s times like these you learn to live again
It’s times like these you give and give again
It’s times like these you learn to love again
It’s times like these time and time again



man måste liksom vara smart i huvudet för att kunna skriva något sånt.
Dave Grohl, om du någon gång skulle komma in på något otroligt sätt på min blogg, och kunna svenska, så ska du veta att jag avgudar dig. för alltid !


4 kommentarer:

  1. ååååh, haha jävlar va bra sagt :D älskar också den låten! grym.

    SvaraRadera
  2. haha . fan va fin du är erik.
    ps. låten är grym. ds

    SvaraRadera
  3. Victoria: visst är det bra sagt? :D ah grymmast, du måste blogga mer förresten! ;o

    julia: vi vet mkt väl vem som är den fina av oss ;o
    åh så grym, varför blir jag inte förvånad att du tycker om den? ;)

    SvaraRadera
  4. mmhm, verkligen :D yep, ska bli! har faktiskt redan börjat sakna att skriva av mig lite, så blir nog ett inlägg inom en snar framtid.. håll utkik ;) & du får förresten fortsätta blogga så mkt som du gör, keep up the good work liksom ^^ hare bra, vi ses!

    SvaraRadera